Philips & Marantz folders

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

JP2011
Donateur

Will schreef: 10 jul 2024, 12:46
JP2011 schreef: 10 jul 2024, 11:33[Het bezoeken van mij site is een keuze he? Je hoeft niks. En dat ik iets beschikbaar stel betekent niet dat ik het hoef te doen zoals de bezoekers het willen. Ik ben overtuigd van mijn oplossing en de gebruikersgemak die ik aanbied. Als jij dat anders ziet, prima. Maar misschien ben jij dan ook niet het publiek waar ik het voor doe.
Ik merk hier irritatie. Dat is niet mijn bedoeling. Het is jouw site.

Ik waardeer het enorm dat je die informatie beschikbaar stelt, zonder betaalmuur of verplichte account etc.
Psies, wees inderdaad blij dat je je niet hoeft te registreren ofzo of dat je je emailadres moet geven. Dàt zou pas irritant zijn. Een PDF viewertje hier en daar zou jouw dag toch niet minder moeten maken?! :mrgreen:

Maar thx voor de complimenten, ook van anderen. :)
mae
Donateur
Contacteer:

Yes! Registreren is bloedirritant, zeker als je te maken hebt met rare figuren zoals hifiengine (ja ik weet welke site je eigenlijk bedoelde, daar vind ik het ook geen optimale keuze). Bij *engine tolereer je dat alleen maar omdat zo'n site ook nuttig voor je is. Maar dus niet sympathiek, zoals jouw site wel. Dat niet-sympathieke blijkt ook uit dingen als een registratiestop.

@Will: Ik denk dat de waarheid in het midden ligt want zonder tevreden bezoekers heeft een site ook geen bestaansrecht... Maar dat is hier niet aan de orde, het zijn alleen details en de bezoekers zijn er vast blij mee :)
mae
Donateur
Contacteer:

JP2011 schreef: 10 jul 2024, 12:49
However, there’s an exception, and it’s an important one. If you don’t typically add new content — if your site is pretty much static other than the occasional update — you may benefit slightly from uploading a piece at a time. Fresh content is usually a good thing, and a site that keeps making good content will generally do better than a static site.
https://relaycontent.com/qa-for-seo-sho ... l-at-once/

Bijvoorbeeld.
Plus het plaatsen van PDFs kost eat tijd, dus het in batches van rond de 10 PDFs per week komt me ook wel goed uit :p
A piece at a time, daar kan ik me wel in vinden. Ik laat dat (naast zo nu en dan wat handmatig aanmelden om ook te controleren of de indexatie goed gaat) altijd aan Google weten door de sitemap opnieuw te bouwen. Die geeft voor elke pagina sowieso al de wijzigingstijd door. Is bij mij denk ik niet afhankelijk van het tempo, maar 10 per week lijkt me vanwege het scannen zonder meer een mooi tempo!
ChromeMaximaII
Donateur

Will schreef: 10 jul 2024, 12:46 Ik merk hier irritatie. Dat is niet mijn bedoeling. Het is jouw site.

Ik waardeer het enorm dat je die informatie beschikbaar stelt, zonder betaalmuur of verplichte account etc.
Hier sluit ik me graag bij aan. Mijn opmerkingen waren geplaatst met constructieve intentie en kijk met grote interesse uit naar al het moois wat op je site gaat verschijnen. :handgestures-thumbupleft:
JP2011
Donateur

Will schreef: 10 jul 2024, 10:25 Bijvoorbeeld mijn site is eigenlijk als persoonlijke wiki bedoeld, intussen presenteert Goochem ze bij de zoekresultaten en ontdekte ik dat gedeelten zelfs in archive.org opgenomen zijn. :think: .
Zit ik uit nieuwsgierigheid even te kijken of ik via Google de op jouw site geplaatste Philips CD930 PDF kan vinden, moeje kijke:

Afbeelding

Sta ik met die zoekopdracht dus al op plaats 6, pagina 1 met die nieuwe PDF pagina's he?! :wink:

Is al die SEO shit toch nog ergens goed voor 8)
Laatst gewijzigd door JP2011 op 10 jul 2024, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
JP2011
Donateur

mae schreef: 10 jul 2024, 12:54 Yes! Registreren is bloedirritant, zeker als je te maken hebt met rare figuren zoals hifiengine (ja ik weet welke site je eigenlijk bedoelde, daar vind ik het ook geen optimale keuze). Bij *engine tolereer je dat alleen maar omdat zo'n site ook nuttig voor je is. Maar dus niet sympathiek, zoals jouw site wel. Dat niet-sympathieke blijkt ook uit dingen als een registratiestop.
Oh onderandere hoor! Ik wil verder niemand voor de schenen schoppen! Als ik me moet registreren om een bepaalde PDF te kunnen krijgen die ik op dat moment graag wil hebben, dan so be it. Het komt allemaal neer op maken van afwegingen. :)
ChromeMaximaII
Donateur

JP2011 schreef: 10 jul 2024, 13:07 Zit ik uit nieuwsgierigheid even te kijken of ik via Google de op jouw site geplaatste Philips CD930 PDF kan vinden, moeje kijke:
Dat is meerdere opzichten interessant. Zo staat bijvoorbeeld onze hofleverancier van servicedocs uit Heiloo niet tussen de zoekresultaten. Dezelfde zoektermen in DDG geeft een ander zoekresultaat. :wink:
Will
Donateur
Contacteer:

Verwar Wil Manshande aub niet met mij, dan doe je Manshande ernstig tekort.
Op mijn site staat ook niks van CD930.
Laatst gewijzigd door Will op 10 jul 2024, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.

Es ‘t good is moste ‘t good laote.
JP2011
Donateur

Will schreef: 10 jul 2024, 13:34 Verwar Wil Manshande aub niet met mij, dan doe je Manshande ernstig tekort.
haha
Nee ik had jouw wiki inmiddels al gevonden :mrgreen:
Tittah
Donateur

JP2011 schreef: 10 jul 2024, 13:07 Sta ik met die zoekopdracht dus al op plaats 6, pagina 1 met die nieuwe PDF pagina's he?! :wink:
FYI: Wanneer ik dezelfde zoektermen in google gebruik als jij, dan sta je op plaats 8. Wanneer ik zoek op "Philips CD930" kom je niet voor in de resultaten.
ChromeMaximaII
Donateur

Will schreef: 10 jul 2024, 13:34 Verwar Wil Manshande aub niet met mij, dan doe je Manshande ernstig tekort.
Uiteraard, Will. Het ging me om hoe een zoekmachine tot zijn resultaten komt.
Will
Donateur
Contacteer:

Iets met je ip, koekjes en zoekhistorie :wink:
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.

Es ‘t good is moste ‘t good laote.
JP2011
Donateur

Tittah schreef: 10 jul 2024, 13:36
JP2011 schreef: 10 jul 2024, 13:07 Sta ik met die zoekopdracht dus al op plaats 6, pagina 1 met die nieuwe PDF pagina's he?! :wink:
FYI: Wanneer ik dezelfde zoektermen in google gebruik als jij, dan sta je op plaats 8. Wanneer ik zoek op "Philips CD930" kom je niet voor in de resultaten.
'Philips CD930 pdf' dan weer wel :wink:
ChromeMaximaII
Donateur

Over zoekresultaten, tijd om een kleine anekdote met jullie te delen. :wink: Tot voor kort had ik op mijn bescheiden webstek een hoekje ingericht om, met name voor ons hier maar niet exclusief, een aantal scans van Philips luidspreker databoeken met doorzoekbare index toegankelijk te maken. Dat was ultra-basic ingericht met Flintstone html-opmaak zodat ik er geen werk aan had en ook nog met Netscape 1.0 te gebruiken was. Wist dat sommige leden dat op prijs konden stellen. :roll:

Nu was enige tijd later mijn schoonzoon op bezoek. Hij werkt bij een grote chemiereus en heeft diverse ICT-gerelateerde functies aldaar achter de rug. Op dat moment was hij verantwoordelijk voor de e-commerce zaken van het bedrijf. Ik liet hem zien dat als je bij alle gangbare zoekmachines zocht op "Philips loudspeaker databook", "Philips loudspeaker datasheet" of termen van gelijke strekking, dan stond mijn freubel bovenaan in de zoekresultaten. Dat kwam overigens niet door koekjes, IP, fingerprinting etc. Met uitpuilende ogen heeft ie dat resultaat tot zich genomen. :mrgreen: Hij vertelde hoeveel geld en tijd kapotgedraaid wordt bij organisaties zoals waar hij werkt in gelikte webportals en om met vreselijk slim doordachte foefjes een paar stapjes hoger te kunnen komen in de ranking bij zoekresultaten. Bovenaan in de lijst staan is echt de heilige graal. Natuurlijk in het bijzonder t.o.v. de directe concurrentie waar soortgelijke inspanningen worden verricht. Gewoon digitale oorlog.
JP2011
Donateur

Will schreef: 10 jul 2024, 11:24

Terzijde: Google gebruik ik zo goed als nooit meer. DDG rulezzz here.
Wat DuckDuckGo en Google betreft, als ik naar wat statistieken van mn site kijken, dan zie je waarom ik me vooral focus op Google. Dat bezoekerspercentage wil ik niet kwijt :P

Afbeelding
Plaats reactie