22RH426 speakers de moeite waard?

Hier kun je terecht met alle vragen, opmerkingen en suggesties wat betreft losse Philips units. Een interessant project gebouwd of op zoek naar specs? Meldt U hier!

Moderator: Moderators

deboshond

Ah geweldig, dan is het niet alleen leuke hobby om het weer netjes te maken, maar heb ik straks weer een mooie set speakers :dance:
Bedankt voor de tips, ik laat het resultaat over een poosje weten.
deboshond

Ik heb inmiddels het "impregneermiddel"/coating besteld.
Even voor de duidelijkheid, als het gaat om de linnen rand, is dat dan zone 1, of juist 2?
speaker.jpg
Karsten

Zone1 met wat overlap naar zone2 en de buitenste ring waar de rand gelijmd zit aan het chassis. Hou het laagje dun; Het is maar dat de poriën van de textiel dicht zijn. :wink:
Meten is weten en weten wat je meet.
deboshond

Karsten schreef: 10 jun 2024, 11:55 Zone1 met wat overlap naar zone2 en de buitenste ring waar de rand gelijmd zit aan het chassis. Hou het laagje dun; Het is maar dat de poriën van de textiel dicht zijn. :wink:
top!
deboshond

Karsten schreef: 10 jun 2024, 11:55 Zone1 met wat overlap naar zone2 en de buitenste ring waar de rand gelijmd zit aan het chassis. Hou het laagje dun; Het is maar dat de poriën van de textiel dicht zijn. :wink:
Ik ben de speakers een voor een aan het aanpakken. Het dichtmaken lijkt goed gelukt te zijn. Nu de woofer eruit gehaald en alle lijmresten van de rand gehaald, zodat er een nieuwe tochtstrip op kan.

Ook gelijk maar begonnen met het filter nu alles open ligt. De twee grijze elco's heb ik eruit gekregen met een tinzuiger en "solder wick".
Dit ging niet vanzelf...De twee blauwe gaan wat lastiger worden, die zitten ook nog eens in een soort houdertje dat op de print zit. Zijn de blauwe elco's eruit te krijgen zonder desoldeerstation, maar met alleen een tinzuiger en solder wick? Zijn hier nog andere trucs voor, ik ben bang de print te beschadigen?
Karsten

Ik kan me niet herinneren daar problemen met te hebben gehad. :think:
De gele voetjes zitten niet vast aan de elco's; De pootjes steken door gaatjes in de voetjes heen door de print. Ik vermoed dat de zachte, gele plastic rammelen/zoemen van de elco's tegen de print moet voorkomen. :think:
Zolang de bouttemperatuur niet al te hoog staat (+/- 270) zal het wel goed gaan. :wink:
Meten is weten en weten wat je meet.
deboshond

Karsten schreef: 17 jun 2024, 17:31 Zolang de bouttemperatuur niet al te hoog staat (+/- 270) zal het wel goed gaan. :wink:
Ik heb een andere(blauwe weller)soldeerbout gepakt, toen ging het veel beter dan met de merkloze alibababout.
Goed gereedgeschap is het halve, maar meestal hele werk :lol:
Will
Donateur
Contacteer:

270°C? Dat is wel erg laag om te solderen. Te heet is niet goed, maar te koud werkt ook niet.

Als de punt van de bout te klein is voor hetgeen je wil solderen, dan lukt het ook niet. De temperatuur flink opstoken heeft dan het risico dat je de print beschadigt.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.

Es ‘t good is moste ‘t good laote.
ds23man

deboshond schreef: 18 jun 2024, 11:54
Karsten schreef: 17 jun 2024, 17:31 Zolang de bouttemperatuur niet al te hoog staat (+/- 270) zal het wel goed gaan. :wink:
Ik heb een andere(blauwe weller)soldeerbout gepakt, toen ging het veel beter dan met de merkloze alibababout.
Goed gereedgeschap is het halve, maar meestal hele werk :lol:
Ik heb zelf twee Weller stations, 1 instelbaar en de ander niet. Merk dat bij zeer zwaar soldeerwerk de niet instelbare beter werkt.
Plaats reactie