en wat heb je vandaag gedaan?
Moderator: Moderators
- marcrolfes
- Donateur
We hebben een week de feestverlichting in huis. (Kleinkinderen. Een feest als ze komen en een verlichting als ze weer gaan) Lekker de hele dag met ze gerommeld. Heerlijk die 2,5 jarige Kids.
FA569 FA579 FA860 FA880 FA890 FA960 DFA888 FR675 FR780 FT880 FT890 FT990 FC870 FC880 DCC600 DAT850 DAC960 CD100 CD104 CD150 CD303 CD473 CD650 CD850 CD850MkII CDC875 CD880 CDR880 CDD882 AG2230 GA202 GA222 FB815 FB820 MFB532 MFB541 MFB585 F9819
- Henk Ockers
- Donateur
Het minder leuke van oude bandrecorders maken is dat je niet ontkomt aan snarendrek scheppen ook al heeft de eigenaar dat al gedaan heeft. Onder de rechter spoelschotel zit een voor een leek onbereikbaar drama.
Maar het leuke is om de oude band die er bij zit te luisteren
Dat je hoort dat ze de naald op de plast zetten en vervolgens de sterkte bij regelen. Wat moet dat een onderneming geweest zijn in die tijd.
Dit is een van de eerste transistor recorders met driver trafo en output trafo.
Maar het leuke is om de oude band die er bij zit te luisteren
Dat je hoort dat ze de naald op de plast zetten en vervolgens de sterkte bij regelen. Wat moet dat een onderneming geweest zijn in die tijd.
Dit is een van de eerste transistor recorders met driver trafo en output trafo.
leuk ding! hij is zelfs nog redelijk zuiver van toon na al die jaren. zo te zien al het N4308 deck, best goed.
jammer dat er geen markt is voor deze jaargangen, ik heb ook nog 3 staan waar ik nooit meer af kom
gekregen van een autokameraad uit duhhaag, uit de kring gered. lamaarliggen volgende keer
jammer dat er geen markt is voor deze jaargangen, ik heb ook nog 3 staan waar ik nooit meer af kom

gekregen van een autokameraad uit duhhaag, uit de kring gered. lamaarliggen volgende keer

Laatst gewijzigd door gromsound op 22 nov 2023, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
- Henk Ockers
- Donateur
Geweldig dat deuntje op die tape. Concurrentie voor het Vader Abraham Showorkest

In het begin van het verzamelen ook veel oude tapes aangeschaft maar het merendeel was niet meer geschikt voor op te nemen. En inderdaad soms leuk om de oude opnames te luisteren zoals bv. de top 40 uit die tijd. Opname begint pas als de diskjockey eindelijk zij kwek houd en stopt zodra hij weer begint te kwaken. Of van die smartlappen uit de jaren 60/70. Op zo'n oude apparatuur zou je het bijna leuk gaan vinden.

In de ijskast is ook nog plaats genoeg. 

- Deev Eedeez
- Donateur
Tweede helft van het EPDM dak (voor de nieuwe luisterruimte/homecinema) geplakt vandaag… donderdag a.s. het laatste kale stuk PIR beplakken.
Bijna altijd druk met heel veel en uitsluitend Philips Hifi- en videoapparatuur, vanaf vintage tot en met 2005 (aangevuld met Stage Accompany spul voor de Home Cinema).
- ChromeMaximaII
- Donateur
Vandaag met de hand 0402 SMD componenten (1,0 mm x 0,5 mm) vervangen. Dan word je ondanks mooie hulpmiddelen wel met je leeftijdsgebonden gebreken geconfronteerd.

Dat is bijna niet meer te doen. 0603 gaat nog net an, 0805 gaat goed en is ook mijn fivorate grootte. Past mooi tussen twee eilandjes op gaatjesprint. En dus ook IC pootjes.ChromeMaximaII schreef: ↑21 nov 2023, 21:45 Vandaag met de hand 0402 SMD componenten (1,0 mm x 0,5 mm) vervangen.
Tjerk
aka Dr. F.M. Tuner
EL staat simpelweg voor ELA *). Als resultaat van de invoering van de 12NC codering (vanaf 1963, waarschijnlijk in dit geval rond 1967) en daarbij behorende automatisering heeft de hoofdindustriegroep ELA een aantal nieuwe typenummerreeksen gekregen. In principe alle typenummers die bestaan uit een L, twee letters en 4 cijfers. Recorders voor consumenten vielen destijds nog onder ELA in plaats van onder RGT of Geluid, maar voor consumentenapparaten wilde men toch liever een andere reeks typenummers gebruiken. Vandaar de N met 4 cijfers.
*) ELA = HIG ELectro Acoustiek (EL -> Lxx of N, producten professionele audio en video, consumentenrecorders)
RGT = HIG Radio Gramofoon Televisie
Geluid was een IG binnen RGT (typenummers AG -> 22Gx, producten o.a. platenspelers, philicorda en hifi voordat de bovenmeester daar over ging)
helaas anders was het een leuk verjaarskadootje gewordenAls het echt dezelfde is houd ik me aan bevolen.

ze staan hier nog wel:
viewtopic.php?p=342307#p342307
eentje is ook al transistormodel maar ziet er niet zo uit.
zekers, part of the fun ook een soort bandengraven. ik vond eens een hele spoel radio noordzee daar was de gelijknamige archiefstichting best blij mee. integraal meegeteept incl reclame en nieuws, urenlang in de vroege 60s zittensoms leuk om de oude opnames te luisteren

lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Een woofer gerepareerd.
Was nog best een gedoe om de litze overgang bereikbaar te maken en daarna weer te fixeren.
Ook nog een leuke marantz cd73 gerepareerd waarvan iedereen inclusief ik zij dat is een 300 kloon. Maar er zijn echt veel verschillen.
Was nog best een gedoe om de litze overgang bereikbaar te maken en daarna weer te fixeren.
Ook nog een leuke marantz cd73 gerepareerd waarvan iedereen inclusief ik zij dat is een 300 kloon. Maar er zijn echt veel verschillen.